25 November 2020

, ,

PruBSN Aman beri perlindungan P2P

 

Prudential BSN Takaful Berhad (PruBSN) telah melancarkan aplikasi mudah alih PruBSN Aman, yang merupakan aplikasi pertama dicipta berlandaskan konsep takaful iaitu pertolongan bersama dan peer-to-peer (P2P).

Ketua Pegawai Eksekutif PruBSN, Wan Saifulrizal Wan Ismail berkata, konsep itu dapat memberi perlindungan dan manfaat khairat yang mudah, telus dan berpatutan untuk para pesertanya.

“Pelancaran PruBSN Aman bertepatan dengan inisiatif kami dalam mempercepatkan transaksi digital tanpa sentuhan seperti yang diperlukan dalam kebiasaan baharu.

“kematian tidak dapat dielakkan dan boleh berlaku pada bila-bila masa. Oleh itu, kami ingin memastikan kemudahan dan ketenangan fikiran pelanggan dan keluarga ketika berdepan dengan situasi paling sukar,” katanya dalam kenyataan di sini.

PruBSN menjelaskan, sekiranya peserta meninggal dunia, pihak pewaris berhak menerima perlindungan nyawa sebanyak RM7,000 serta pakej manfaat khairat jika penama ingin khidmat pengebumian.

Pengalaman mudah itu hanya memerlukan peserta melengkapkan pendaftaran ringkas, diikuti dengan pembayaran sumbangan pendahuluan sebanyak RM120, jelasnya.

Wang didalam akaun tersebut akan menjadi milik peserta dan hanya akan ditolak untuk membayar kos kematian, sekiranya kematian berlaku dalam kalangan peserta, jelas syarikat insurans itu.

 

0 Comments:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.

Top Ad 728x90