1 Jun 2022

Wany Hasrita belum ‘pudar’

 


Hampir enam tahun berkecimpung dalam dunia seni hiburan sebagai penyanyi, Wany Hasrita kini boleh dikatakan sebagai antara selebriti wanita popular tanah air yang tidak perlu diperkenalkan lagi.
Pernah menggondol anugerah Bintang Paling Popular pada Anugerah Bintang Popular Berita Harian (ABPBH31) pada 2018, jarang sekali media memaparkan cerita kurang enak mahu pun kontroversi panas membabitkan penyanyi berusia 30 tahun itu.
Imej bersih itu menjadi antara kelebihan yang ada pada diri penyanyi berkening cantik itu. Tanpa perlu menjaja nama sendiri dengan berita-berita tidak enak, pemilik nama lengkap Nurshazwany Hasrita Hasbullah itu masih belum tenggelam lagi walaupun industri dibanjiri ramai pendatang baharu untuk bergelar artis.
Wany yang ditemui Pose sewaktu majlis sidang media program Karaoke Superstar di Garden Theater, The Garden Kuala Lumpur baru-baru ini sempat berkongsi perkembangan terkini serta perancangannya dalam karier seni.
Ujar Wany dalam masa terdekat dia akan mengeluarkan sebuah lagu baharu bergandingan sekali lagi dengan penyanyi legenda, Datuk Jamal Abdillah.
“Untuk perkembangan terkini, saya tidak sabar untuk tunggu lagu baharu saya bergandingan sekali lagi dengan Datuk Jamal dilancarkan tidak lama lagi.
“Saya sangat teruja dan gembira apabila diberi peluang sekali lagi untuk menyanyi bersama-sama Jamal Abdillah. Saya rasa bertuah,” katanya.
Dalam keterujaan menunggu lagu baharunya bersama Jamal dilancarkan, Wany pada masa sama risau kerana lagu duetnya bersama Jamal sebelum ini menerusi lagu Belenggu Rindu sudah berada pada tahapnya tersendiri.
“Saya sebenarnya agak risau sebab lagu Belenggu Rindu sudah berada pada tahap terbaik selepas memenangi tempat ketiga dalam Anugerah Juara Lagu ke-35.
“Jadi untuk keluarkan lagi lagu baharu dan berduet pula dengan orang yang sama sebenarnya agak merisaukan saya juga. Bagaimanapun, saya akan buat yang terbaik dan berharap pendengar suka dengan lagu itu nanti,” jelasnya.
Dalam perkembangan lain, Wany juga kini sibuk mengumpul material untuk projeknya yang akan datang, juga berkaitan dengan lagu baharu.
Pemegang Sarjana Muda Sains Perubatan dari Universiti Pengurusan dan Sains (MSU), Shah Alam itu menjelaskan, dia kini dalam rangka untuk menghasilkan sebuah lagu baharu yang disuntik elemen lebih segar berbanding lagu-lagu terdahulu.
Ujar Wany, dia mahu menghasilkan sebuah lagu yang masih berkonsepkan balada, namun dalam ‘mood’ gembira.
“Saya mahu hasilkan lagu berlainan dengan apa yang sering saya bawakan sebelum ini. Kebanyakan lagu-lagu berentak balada saya semuanya tentang kesedihan.
“Jadi saya mahu lari daripada kebiasaan dengan menghasilkan lagu balada, namun dalam mood gembira,” katanya.
Wany turut bersyukur apabila perjalanan karier seninya untuk tahun 2022 setakat ini berjalan lancar dengan beberapa perancangan.
Biarpun timbul khabar angin mendakwa namanya kian menyepi, Wany cuma berjalan mengikut apa yang telah dirancang.
Bakal melebarkan sayapnya sebagai usahawan, Wany kini dalam proses awal untuk mengeluarkan produk sendiri berasaskan kosmetik sekali gus menceburkan diri dalam bidang perniagaan.
Sumber : Kosmo!

0 Comments:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.